| |
Muhammedün,
Ahmedün,
Hâmidün,
Mahmûdün,
Ahîdün,
Vahîdün,
Mâhin,
Hâşirun,
Âkibün,
Tâ-hâ,
Yâ-sîn,
Tâhirun,
Mutahhirun,
Tayyibün,
Seyyidün,
Rasûlün,
Nebiyyün,
Râsûlü’r-rahmeti,
Kayyim,
Câmi’,
Muktefin,
Mukaffî,
Rasûlü’l-melâhim,
Rasûlü’r- râhati,
Kâmilün,
Kelîlün,
Müddessirun,
Müzzemmilün,
Abdullâh,
Habîbullâh,
Safiyyullâh,
Neciyyullâh,
Kelîmullâh,
Hâtemü’l-enbiyâ’,
Hâtemü’r-rusül,
Muhyî,
Müneccin,
Müzekkirun,
Nâsırun,
Mensûrun,
Nebiyyü’r-rahmeti,
Nebiyyü’t-tevbeti,
Harîsun aleyküm,
Ma’lûmün,
Şehîrun,
Şâhidün,
Şehîdün,
Meşhûdün,
Beşîrun,
Mübeşşirun,
Nezîrun,
Münzirun,
Nûrun,
Sirâcün,
Misbâhun,
Hüden,
Mehdiyyün,
Münîrun,
Râin,
Med’uvvün,
Mücîbün,
Mücâbün,
Hafiyyün,
Afüvvün,
Veliyyün,
Hakkun,
Kaviyyün,
Emînün,
Me’mûnün,
Kerîmün,
Mükeremün,
Mekînün,
Metînün,
Mübînün,
Müvemmilün,
Vusûlün,
Zû-kuvvetin,
Zû-hurmetin,
Zû-mekânetin,
Zû-ızzin,
Zû-fazlin,
Mutâun,
Mutîun,
Kademü sıdkin,
Rahmetün,
Büşrâ,
Gavsün,
Gaysün,
Gıyâsün,
Ni’metullâh,
Hediyyetullâh,
Urvetün vüskā,
Sırâtullâh,
Sırâtun müstakîm,
Zikrullâh,
Seyfullâh,
Hizbullâh,
en-Necmü’s-sâkib,
Mustafâ,
Müctebâ,
Müntekā,
Ümmiyyün,
Muhtârun,
Ecîrun,
Cebbârun,
Ebu’l-kāsım,
Ebu’t-tâhir,
Ebu’t-tayyib,
Ebû ibrâhim,
Müşeffeun,
Şefîun,
Sâlihun,
Muslihun,
Müheyminün,
Sâdikun,
Musaddikun,
Sıdkun,
Seyyidü’l-mürselîn,
İmâmü’l-müttakîn,
Kāidü’l-izzi’l-muhaccilîn,
Halîlü’r-rahmân,
Berrun,
Müberrun,
Vecîhün,
Nasîhun,
Nâsihun,
Vekîlün,
Mütevekkilün,
Kefîlün,
Şefîkun,
Mukîmü’s-sünneti,
Mukaddesün,
Rûhü’l-kudüsi,
Rûhü’l-Hakk,
Rûhü’l-kıst,
Kâfin,
Müktefin,
Bâliğun,
Mübelliğun,
Şâfin,
Vâsılun,
Mevsûlün,
Sâbikun,
Sâikun,
Hâdin,
Mühdin,
Mukaddemün,
Azîzün,
Fâzılun,
Mufazzalun,
Fâtihun,
Miftâhun,
Miftâhu’r-rahmeti,
Miftâhu’l-cenneti,
Alemu’l-îmân,
Alemu’l-yakîn,
Delîlü’l-hayrât,
Musahhihu’l-hasenât,
Makîlü’l-aserât,
Safûhun ani’z-zellât,
Sâhibü’ş-şefâati,
Sâhibü’l-makām,
Sâhibü’l-kadem,
Mahsûsun bi’l-izzi,
Mahsûsun bi’l-mecîdi,
Mahsûsun bi’ş-şerefi,
Sâhibü’l-vesîle,
Sâhibü’s-seyf,
Sâhibü’l-fazîleti,
Sâhibü’l-izâr,
Sâhibü’l-hucceti,
Sâhibü’s-sultân,
Sâhibü’r-ridâ’,
Sâhibü’d-deraceti’r-rafîati,
Sâhibü’t-tâc,
Sâhibü’l-miğfer,
Sâhibü’l-livâ’,
Sâhibü’l-mi’râc,
Sâhibü’l-kadîb,
Sâhibü’l-burâk,
Sâhibü’l-hâtem,
Sâhibü’l-alâmeti,
Sâhibü’l-bürhân,
Sâhibü’l- beyân,
Fasîhu’l-lisân,
Mutahhiru’l-cenân,
Raûfün,
Rahîmün,
Üzünü hayrin,
Sahîhu’l-islâm,
Seyyidü’l-kevneyn,
Aynü’n-naîm,
Aynü’l-izzü,
Sa’dullâh,
Sa’du’l-halk,
Hatîbü’l-ümem,
Alemü’l- hüdâ,
Kâşifü’l-küreb,
Râfiü’r-rüteb,
Izzü’l-arab,
Sâhibü’l-ferec,
Kerîmü’l-mahrac,
Sallallâhü aleyhi ve alâ âlihî.
Allâhümme
yâ rabbi bi-câh-i nebiyyike’l-mustafâ ve rasûlike’l-murtazâ, tahhir kulûbenâ
min külli vasfin yübâidünâ an müşâhedetike ve mehabbetike ve emitnâ
ale’s-sünneti ve’l-cemâati ve’ş-şevki ilâ likāike yâ ze’l-celâli ve’l-ikrâm ve
sallallâhu alâ seyyidinâ ve mevlânâ muhammedin ve alâ âlihî ve sahbihî ve
sellime teslîmen ve’l-hamdülillâhi rabbi’l-âlemîn.
48-b, 49-a
Kaynak: İhsan KARA, Tasavvuf Istılâhları Literatürü Ve
Seyyid Mustafa Râsim Efendi’nin Istılâhât-ı İnsân-ı Kâmil’i, T.C. Marmara
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlahiyat Anabilim Dalı Tasavvuf Bilim
DalI, Doktora Tezi I-II, 2003, İstanbul, sh:62